PÁR TÉVHIT AZ INFLUENCERSÉGRŐL

INSPIRATIONS OF MANUELA INTERJÚ RÉSZLÉTEI

Az influencer fogalom igazából egy teljesen új fogalom számunkra, de valószínűleg te is követsz párat Instagramon. Miért is követjük őket? Mert sokkal befogadhatóbban tudják átadni a reklámot. Pár hete feltettem egy olyan kérdést Instagram story-ban, hogy ha van bármilyen kérdésetek az influencerséggel kapcsolatban, akkor azt küldjétek el. Több olyan kérdést is kaptam azzal kapcsolatban, hogy én például mikor döntöttem el, hogy influencer szeretnék lenni. Én úgy érzem, hogy még csak most cseppentem bele ebbe a világba és még látom az előttem lévő rögös utat. Ezért is a kérdések megválaszolásában Imreh Domonkos, az Innowa Marketing influencer ügynökség ügyvezetője segített és az ő válaszait fogjátok majd látni. A bejegyzés egyik legfontosabb célja, az lenne, hogy sikerüljön pár tévhitet eloszlatni, ami sokunk fejében él és például negatívan ítéli meg az influencerséget.

A legnépszerűbb kérdésetek azt volt, hogy mit is értünk az influencer szó alatt?

Az influencer befolyásol és valamiben példát mutat, egy stílust képvisel. Olyat oszt meg a közösségi médián, ami sok ember számára érdekes. Ha egy szóval szeretnénk kifejezni, akkor mondhatnánk véleményvezérnek. A formáló szerepe nagyon fontos.

Az első kérdés után többen is kérdeztetek a követőszámról, hogy a követőszám mennyire meghatározó?

A követőszám nem meghatározó, tehát lehet akár 3000 követőd is, ha rendelkezel egy erős követő táborral. Nemcsak a követőszámot kell nézni, az engagement rate-et is számításba kell venni, amelyet egy-egy kép, like és komment száma definiál.

Felmerül a kérdés, hogy akkor hány követővel kell rendelkezned, hogy influencerré válhass?

Már 3-4000 követővel is lehetsz influencer, hiszen az engagement rate a lényeges és például az alacsony like szám is árulkodó jel lehet. Hozzánk 5000 követőtől lehet bekerülni. Mikro influencereknek az 5000-10000 közötti követőtáborral rendelkezőket nevezzük. A 10000 és 70000 közöttiek a közép, az 70000 feletti követőtáborral rendelkezők a macro. Magyar viszonylathoz képest kevés macro influencer van.

A mikro influencerek milyen eséllyel indulnak?

Minél nagyobb trend, hogy a cégek kisebb influencereket keresnek meg, mert az ő feedjükben például kevesebb a reklám és lehet, hogy anyagilag jobban megéri több mikro influencerrel dolgozni, mint egy nagyobb követő táborral rendelkező influencerrel.

Gondolom már ti is találkoztatok olyan influencerekkel, akik nem valós követőtáborral rendelkeznek. Hogyan lehet az ilyen influencereket kiszűrni?

A Socialblade weboldal nyújthat segítséget, ahol visszamenőleg meg lehet nézni a követők számát. A videók nézettsége, a képek like száma is sokat mutat. A márkák pedig sokszor bekérik az Instagram Insight statisztikákat is.

Az Innowa-ról nap, mint nap hallani, de mégis mivel foglalkoznak? Miben nyújtanak segítséget az influencerek számára?

Az Innowa Marketing az egyik legnagyobb influencer ügynökség Magyarországon, amely az influencereket a márkához köti, influencer kampányokat szervez és ezek a kampányok a teljes adatbázis számára elérhetőek. A megrendelővel választják ki a megfelelő influencer jelölteket az adott kampányhoz. Az ügynökség nélkül sokkal nehezebb vagy lehetetlen lenne kapcsolatot teremteni a márkákkal. A márkáknak is előnyösebb egy ügynökséggel együttműködni, hiszen így garantált a jó eredmény.

Szerző

Innowa Marketing

"Az @innowamarketing hivatalos blogger"

Rólam

Innowa Marketing

Az @innowamarketing hivatalos blogger"

Friss blogok

Kövess minket