Nyereményjáték, szponzorálás, affiliate marketing, avagy hogyan használjuk jól az influencer marketinget?
A közösségi média marketing egyik legfontosabb elemeként az influencer marketing lehetőséget ad a cégeknek, vállalkozásoknak a márkaismertség növelésére, értékes partnerkapcsolatok kialakítására, az eladások növelésére, valamint egyéb marketingkampányok, például a SEO támogatására .
Az influencer marketing egy nagyon hatékony eszköz, ezért olyan nagy az érdeklődés iránta, de bizonyára már Te is feltetted a következő kérdést magadban: kivel indíthatnám el a kampányomat? Többszáz sikeres kampány után elmondhatjuk, hogy mi már a második kérdésre is tudjuk a választ, és hogy mi a második kérdés: „hogyan tudom megfelelően lefolytatni a kampányt?”
A kérdések megválaszolására összeállítottunk – a teljesség igénye nélkül- egy listát az influencer marketing kampányok típusairól.
Ajándékkampányok, nyereményjátékok és események aktiválása
Az ajándékkampányok vagy más néven nyereményjáték kampányok az egyik,- ha nem a legelterjedtebb- influencer marketing kampányok. Egyértelműen az egyszerűségük és a kölcsönös előnyök miatt a kedvenc.
Hogyan működik?
Az influencereket olyan termékkel vagy szolgáltatással látják el, amelyet nyereményjáték formájában kisorsolhatnak a követőiknek, miközben az influencer maga is hitelesen használja a terméket. Ezek a kampányok garantált növekedést és nyomon követést biztosítanak a megosztásokkal. A nyereményjátékokon a potenciális vásárló, aki nem nyert, további - azonnali, vagy későbbi - vásárlást generál.
A potenciális vásárlók, megismerik a terméket és habár nem nyertek mégis elégedett vásárlókká válhatnak. Nagyon fontos az egyszerű játékszabály és a jogszerű lebonyolítás. A csalódott játékosok nagyon kritikusak tudnak lenni!
Affiliate marketing – Partner marketing
Ha nincs nagy költségvetésed, akkor egy affiliate marketing kampány segíthet. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy egyszerre akár több tucat influencerrel dolgozzunk, ráadásul alacsony költséggel. Ebben az esetben a kiválasztott influencerek jutalékot kapnak az általuk generált összes értékesítésből.
Így képzeld el: vegyünk egy webáruházat, legyen ez például egy ruházati kereskedő, vegyünk hozzá 8 influencert, akinek egyedi promóciós kódot adunk, amit ők megosztanak a rajongókkal, majd a webáruházadban használt promóciós kódok alapján jutalékot adsz az influencernek azok után az értékesítések után, amelyet az ő kódjával vásároltak.
Ennyi az egész. Vagy mégsem?
Szakmai tapasztalatunkkal és kiváló influencereinkkel már számos sikeres kampányt szerveztünk.
Ha kérdésed van írj nekünk, és megvalósítjuk a vállalkozásod influencer marketing kampányát.