Népszerűsítsd márkád influencer marketing segítségével

Népszerűsítsd márkád influencer marketing segítségével

 

Az influencer marketing a fősodratú média által rendszeresen hivatkozott, korszerű digitális marketing egyik kiemelkedő típusa. A hagyományos és újszerű marketingeszközök mixtúrájaként is számon tartható influencer marketing eredményességét, sikerét nagymértékben befolyásolja:

  • az influencer személye, a márkára való ráhangoltsága
  • a közönséggel, illetve a célcsoporttal való kapcsolata (aktív digitális kapcsolattartása a követőkkel)
  • hogy milyen mértékben képes hatást gyakorolni a vásárlói döntésekre?
  • milyen jellegű és mértékű a szaktudása, illetve milyen mértékben tájékozódott az általa hirdetett brandről?

 

Az influencer, a marketing és a közönség

A fentiek alapján láthatjuk, hogy az influencer marketing folyamatában nem feltétlenül, illetve nem kizárólagos jelleggel hírességek vehetnek részt, hanem olyanok (is), akik készek aktívan együttműködni a márkával, és képesek hatást gyakorolni a közönség vásárlási döntéseire.

Eleve a tény, hogy a „befolyásoló” (influencer) személyek/hírességek képesek voltak arra, hogy szisztematikusan kiépítsenek maguknak egy nagyszámú követőtábort a közösségi médián keresztül: meggyőzőnek bizonyul.

Továbbá influenszernek (influencer) azt a személyt (is) tekinthetjük, aki valamely szakterületen, tudományágban szaktekintélynek bizonyul; és akit a saját szakterületén elért eredményeinek köszönhetően a közösségi médián keresztül többen követnek. Az internetbirodalomnak köszönhetően az információk és hírek villámgyorsan hozzáférhetővé válnak bárki számára a világon. Mindez azonban egy sor akadályt, a hitelesség kérdésessé válását, az átláthatatlanságot – és az ebből fakadó bizonytalanságot és bizalmatlanságot – is magával hozta. Az informálódó emberek az online hír- és információkáosz elkerülése érdekében egyre nagyobb érdeklődéssel tájékozódnak a szakemberek szemüvegén keresztül.

 

Influencer marketing – minőség vagy mennyiség? Ez itt a kérdés…

Amikor egy cég tervbe veszi, hogy a közeljövőben élni kíván az influencer marketing kínálta korszerű és populáris módszerrel, rögtön fel kell tennie egy alapvető kérdést. Ez a kérdés pedig nem más, minthogy a minőségi vagy inkább a mennyiségi tényezőket helyezné fókuszba leginkább a tervezett influencer marketing folyamatában? Vagyis mi tekinthető számára elsődleges célitűzésnek ezen stratégia életbe léptetése által:

  1. széles körben terjeszteni a terméket/szolgáltatást, és ezzel karöltve minél több embert elérni a márkájával?
  2. avagy a kevesebb néha több elvét érvényesítve: kevés, ám kiváló minőségű leadet tervez generálni, és így nagyobb eséllyel szeretné növelni az eladások számát?

 

Az influencer marketing jellemvonásai

Az influencer marketing azon online marketingtípusok közé sorolható, melynek használata nagymértékben befolyásolja egy márka (brand) széles körű megismertetését a potenciális vásárlói közönséggel. Az egyik legszembeötlőbb megkülönböztető marketingjellege abban mutatkozik meg, hogy a márka az influncer inspiráló személye által van közvetítve a fogyasztók felé.

A marketingszakemberek meglátása szerint az influencer marketing nem csupán egyike az ismert marketingstratégiáknak, hanem egy igazi marketingóriás, mely előtt reményteljes jövő áll. A statisztikai adatok szerint a marketingszakemberek több mint 80 százaléka szeretné igénybe venni a marketingeszközök ezen típusát a közeljövőben. Azon szakemberek nagytöbbsége (60 százaléka), akik már életbe léptették az influencer marketing kampányt olyannyira meg vannak elégedve az eredményekkel, hogy az elkövetkező évben tervezik a kampány költségeinek növelését.

Az újszerű influencer marketing egy olyan marketingkoncepció, mely által a márkák (hirdetői) olyan híres és/vagy erőteljes meggyőzőerővel rendelkező személyeket mozgósítanak, akik a közösségi médiacsatornákon keresztül juttatják el a brand hírét követőtáboruk számára.

Az influencer vállalja, hogy a hirdetővel előzetesen megbeszélt költség ellenében saját felületén oszt meg fontos információkat a saját közönségének/követőtáborának a termékről/szolgáltatásról/márkáról.

A kampány kimenetele nagyban függ az influencer megbízhatóságától, egyéniségétől, (társadalmi) szerepvállalásától. A követők nagyobb hajlandóságot mutatnak az általuk követett influencer véleményére hallgatni, semmint egy konvencionális hirdetések alapján meghozni vásárlói döntéseiket. Ebből kifolyólag tehát érdemes invesztálni az influencer marketing által kínált márkanépszerűsítő kampányba.

Tovább olvasok! 

Ajánlatkérés! 

Megértettem
Az oldal sütiket használ, a további használattal engedélyezed a sütiketBővebb info