Népszerűsítsd márkád influencer marketing segítségével
Az influencer marketing a fősodratú média által rendszeresen hivatkozott, korszerű digitális marketing egyik kiemelkedő típusa. A hagyományos és újszerű marketingeszközök mixtúrájaként is számon tartható influencer marketing eredményességét, sikerét nagymértékben befolyásolja:
Az influencer, a marketing és a közönség
A fentiek alapján láthatjuk, hogy az influencer marketing folyamatában nem feltétlenül, illetve nem kizárólagos jelleggel hírességek vehetnek részt, hanem olyanok (is), akik készek aktívan együttműködni a márkával, és képesek hatást gyakorolni a közönség vásárlási döntéseire.
Eleve a tény, hogy a „befolyásoló” (influencer) személyek/hírességek képesek voltak arra, hogy szisztematikusan kiépítsenek maguknak egy nagyszámú követőtábort a közösségi médián keresztül: meggyőzőnek bizonyul.
Továbbá influenszernek (influencer) azt a személyt (is) tekinthetjük, aki valamely szakterületen, tudományágban szaktekintélynek bizonyul; és akit a saját szakterületén elért eredményeinek köszönhetően a közösségi médián keresztül többen követnek. Az internetbirodalomnak köszönhetően az információk és hírek villámgyorsan hozzáférhetővé válnak bárki számára a világon. Mindez azonban egy sor akadályt, a hitelesség kérdésessé válását, az átláthatatlanságot – és az ebből fakadó bizonytalanságot és bizalmatlanságot – is magával hozta. Az informálódó emberek az online hír- és információkáosz elkerülése érdekében egyre nagyobb érdeklődéssel tájékozódnak a szakemberek szemüvegén keresztül.
Influencer marketing – minőség vagy mennyiség? Ez itt a kérdés…
Amikor egy cég tervbe veszi, hogy a közeljövőben élni kíván az influencer marketing kínálta korszerű és populáris módszerrel, rögtön fel kell tennie egy alapvető kérdést. Ez a kérdés pedig nem más, minthogy a minőségi vagy inkább a mennyiségi tényezőket helyezné fókuszba leginkább a tervezett influencer marketing folyamatában? Vagyis mi tekinthető számára elsődleges célitűzésnek ezen stratégia életbe léptetése által:
Az influencer marketing jellemvonásai
Az influencer marketing azon online marketingtípusok közé sorolható, melynek használata nagymértékben befolyásolja egy márka (brand) széles körű megismertetését a potenciális vásárlói közönséggel. Az egyik legszembeötlőbb megkülönböztető marketingjellege abban mutatkozik meg, hogy a márka az influncer inspiráló személye által van közvetítve a fogyasztók felé.
A marketingszakemberek meglátása szerint az influencer marketing nem csupán egyike az ismert marketingstratégiáknak, hanem egy igazi marketingóriás, mely előtt reményteljes jövő áll. A statisztikai adatok szerint a marketingszakemberek több mint 80 százaléka szeretné igénybe venni a marketingeszközök ezen típusát a közeljövőben. Azon szakemberek nagytöbbsége (60 százaléka), akik már életbe léptették az influencer marketing kampányt olyannyira meg vannak elégedve az eredményekkel, hogy az elkövetkező évben tervezik a kampány költségeinek növelését.
Az újszerű influencer marketing egy olyan marketingkoncepció, mely által a márkák (hirdetői) olyan híres és/vagy erőteljes meggyőzőerővel rendelkező személyeket mozgósítanak, akik a közösségi médiacsatornákon keresztül juttatják el a brand hírét követőtáboruk számára.
Az influencer vállalja, hogy a hirdetővel előzetesen megbeszélt költség ellenében saját felületén oszt meg fontos információkat a saját közönségének/követőtáborának a termékről/szolgáltatásról/márkáról.
A kampány kimenetele nagyban függ az influencer megbízhatóságától, egyéniségétől, (társadalmi) szerepvállalásától. A követők nagyobb hajlandóságot mutatnak az általuk követett influencer véleményére hallgatni, semmint egy konvencionális hirdetések alapján meghozni vásárlói döntéseiket. Ebből kifolyólag tehát érdemes invesztálni az influencer marketing által kínált márkanépszerűsítő kampányba.