Hatékony influencer marketing stratégia

Hogyan építhet fel hatékony influencer marketing stratégiát?

Szinte lehetetlen végigpörgetni a közösségi médiát anélkül, hogy ne látnánk valamilyen influencer marketinget. Bármerre is nézel, az influencerek bemutatják legújabb ruháikat, sminkmárkáikat vagy design berendezéseket, és ez még csak a kezdet.

Az influencerek igazi újítók

A hagyományos bejegyzések helyett mindig új módokat találnak a kedvenc platformjaikon. Az influencerek meghatározásánál fontos megjegyezni, hogy bárki lehet influencer. John Maxwell, aki többek között „A vezetés 21 megcáfolhatatlan törvénye” című könyvet írta, úgy fogalmaz:  "Ahhoz, hogy befolyásoló legyél, szeretned kell az embereket, mielőtt megpróbálnád vezetni őket." Az influencer marketing világában ez leegyszerűsítve, úgy fogalmazható meg: ha van egy követőd, akkor befolyásod van, ha kapsz egy like-ot a bejegyzéseidre, akkor elköteleződést generáltál. És igazából ez lényeg.

Keresni, vagy a kínálatból válogatni?

Magyarország legjobb micro- és macro influencereivel dolgozunk, hogy akár 500.000 – 1.500.000 főt érjünk el az Influencer marketing  kampányainkkal. Egyedülálló, több mint 1500 fős influencer adatbázisunkkal teljeskörű Instagram - Tik-Tok és Youtube reklámkampányokat szervezünk és menedzselünk. Egyaránt nyújtunk Brandépitő és Eladás ösztönző influencer kampányokat, mely során valódi mérhetőséget biztosítunk költséghatékonyan egy hagyományos marketing kampány töredékéért. Itt az idő, hogy szánjunk egy percet, hogy elismerjük azokat a feltörekvő influencereket, akik egyre gyarapítják követőiket. Az influencerek azért posztolnak kedvenc márkáikról és termékeikről, mert szeretik őket. Igaz, valószínűleg hosszú távon reménykednek egy márkaszerződésben.

Már 15 éve

Sokan úgy gondolják, hogy az influencer marketing egy új dolog, amely nemrég vált népszerűvé. Valójában az influencer marketing 15 évvel ezelőtt kezdődött . A PayPerPost, volt az első cybertér, ahol fizettek a bloggereknek a hirdetett tartalmakért. Mivel a blogokat főként online naplóknak tekintették, sok szakértő szkeptikus volt abban, hogy a tartalomhoz hirdetések vagy szponzorálás hozzáadása valóban hitelesnek tűnik majd.

2021-ben

Ezzel a kihívással, a mai influencereknek is meg kell küzdeniük, de azoknak, akiknek sikerül jól reklámozniuk a termékeket, vagy szolgáltatásokat, és mindeközben hitelesek maradnak, akkor az influencer marketing kampányokkal jól jövedelmező vállalkozást építhetnek fel. Végül is az emberek, ha találnak valakit, aki tetszik nekik, nagyobb valószínűséggel bíznak az ajánlásaikban.

 

Mi az Influencer Marketing?

Az influencerektől és tartalomkészítőktől származó ajánlások révén való vásárlás az interneten. A közösségi média és a blogok adnak otthont a legtöbb influencernek, bár más alkotók, például a podcastok gazdái is beleférnek. Sokszor az influencer marketing a márkaismertségi kampányok része, de rengeteg konverziót és eladást is eredményezhet.

 

Míg az influencer marketing 2006-ban kezdődött, az elmúlt 15 évben sokat változott. Amikor az influencerek elindultak, elsősorban bloggerek voltak, akik történeteket osztottak meg életükről, és népszerűsítették a mindennapjaik által használt termékeket. A mai influencereknek sokkal több lehetőségük van. Számtalan közösségi médiaplatform közül lehet választani, és nagyon sokféle tartalom hozható létre. A videoplatformokat kedvelők számára a YouTube vagy a TikTok kiváló lehetőség. Azok, akik írásos bejegyzéseket szeretnének megosztani, profitálhatnak a hagyományos blogolásból vagy akár a Facebookból. Az Instagramhoz fordulhatnak azok, akiknek mindezekből kell egy kicsi. Bár a Clubhouse még mindig új platform, valószínűleg nem tart sokáig, amíg az influencerek megtalálják a módját, hogy ezt is promócióik helyszínévé alakítsák.

Az influencer marketing jelenleg egy hihetetlenül népszerű marketingeszköz, és ennek jó oka van:

  • -        10 márkából kilenc használ valamilyen influencer marketinget, és nem számít, milyen iparágról van szó.

2 ok, amiért az Influencer Marketing tovább fog növekedni, ezért itt a legjobb alkalom, hogy megismerkedj vele, és felkészülj arra, hogy beépítsd a saját stratégiáidba.

1.      Az influencer marketing ügynökségek egyre népszerűbbek.

Mint minden üzleti stratégia vagy taktika, az influencer marketing is standardizálódik. Ma már léteznek olyan ügynökségek, -mint például mi- amelyek influencereket képviselnek, és olyan ügynökségek, amelyek célja, hogy segítsenek a márkáknak megtalálni a legjobb influencereket stratégiájukhoz. Ahogy az influencer marketinget körülvevő üzletág folyamatosan növekszik, maga a marketing is folyamatosan bővül. Azok a cégek, amelyek nem akarnak időt vagy erőforrásokat áldozni arra, hogy lépést tartsanak az influencer marketing trendjeivel, akkor az ilyen típusú ügynökségek nagyszerű lehetőséget jelentenek. Továbbra is kihasználhatja az influencer marketinggel gyakran járó hihetetlen sikert anélkül, hogy mindent saját maga tanulna meg.

 

2. Több tartalmi lehetőség is van. Nem könnyű követni a különböző social platformokat. Az Instagram /IGTV/ és a Facebook Live, a YouTube és a TikTok mind megmutatták a videók hihetetlen erejét. A podcastok növekvő népszerűsége és a csak hangot tartalmazó alkalmazások, például a Clubhouse megjelenése miatt azonban elgondolkodtat, mi lesz a következő nagy trend az influencer marketingben. Bár lehet, hogy nem tudjuk ezt a választ, tudjuk, hogy tovább fog fejlődni. Az e-kereskedelmi márkák felkészülhetnek arra, hogy kihasználják az új, innovatív platformok és tartalmak előnyeit, ha csatlakoznak ezekhez az új platformokhoz.

Hogyan építsünk fel egy szuper influencer marketing stratégiát?

Most, hogy készen áll arra, hogy az influencer marketinget beépítse átfogó marketingtervébe, ideje elkezdeni egy stratégiát. Mint minden jó marketing taktika, a stratégia felépítése is biztosíthatja, hogy alapos és módszeres legyen. Pontosan tudni fogja, mit szeretne elérni az influencer marketinggel, és lesz egy folyamata a mérésére, hogy lássa, hogyan halad előre.

Ez pedig rendkívül előnyös lehet egy vállalkozás számára. Ahelyett, hogy rengeteg időt és pénzt költene a tényleges piaci visszajelzések megszerzésére, itt azonnal megkapja. Látni fogja, hogy az emberek valójában mit gondolnak a termékéről, annak jellemzőiről, előnyeiről és hátrányairól – és felhasználhatja ezeket a meglátásokat marketinghez, értékesítéshez és termékfejlesztéshez.

Az influencer marketing segítségével elérhető célok:

•         a márka ismertségének növelése;

•         növekvő lojalitás;

•         egyedi tartalom létrehozása;

•         új közönség vonzása;

•         azonnali visszajelzés.

 

Az influencereknek 3 fő típusa van: 

•         Mikro: kevesebb, mint 10 000 követő

•         Makro: 10 000-1 millió követő

•         Mega: több mint 1 millió követő

Megértettem
Az oldal sütiket használ, a további használattal engedélyezed a sütiketBővebb info